e-CMR Roadmap

2020/1056 eFTI и електронна CMR пътна карта: Очаквания за производствените компании в ЕС

Регламентът на Европейския съюз (ЕС) 2020/1056 eFTI (Електронна информация за товарния транспорт) и пътната карта за електронната товарителница (e-CMR) са ключови инициативи, насочени към дигитализиране на логистичната и транспортна индустрия в ЕС. Тази презентация ще очертае ключовите аспекти на тези инициативи и техните очаквания за производствените компании в ЕС.

Регламент за eFTI (2020/1056)

Регламентът за eFTI, публикуван през 2020 г., има за цел да създаде стандартизирана рамка за обмен на електронна информация за товарен транспорт в ЕС. Този регламент е значителна стъпка към създаването на по-ефективен, сигурен и устойчив логистичен сектор в ЕС.

Основни разпоредби на Регламента за eFTI:

Стандартизация: Регламентът установява стандартизирана рамка за обмен на електронна информация за товарен транспорт, като гарантира оперативна съвместимост между различни системи и заинтересовани страни.

Електронна товарителница (e-CMR): e-CMR е цифрова версия на традиционната хартиена товарителница, която ще замени хартиената система.

Споделяне на данни: Регламентът дава възможност за споделяне на електронна информация за товарен транспорт между заинтересовани страни, включително производители, доставчици на логистика и органи.

Сигурност и удостоверяване: Регламентът гарантира сигурен обмен на електронна информация за товарен транспорт, включително механизми за удостоверяване и криптиране.

Електронна CMR пътна карта

Електронната пътна карта за CMR очертава графика за изпълнение и основните етапи за приемането на e-CMR в ЕС. Пътната карта е разделена на три фази:

Фаза 1 (2020-2022):

Пилотни проекти: Ще бъдат проведени пилотни проекти за тестване на системата e-CMR и идентифициране на всякакви технически или оперативни проблеми.

Ангажиране на заинтересованите страни: Заинтересованите страни, включително производители, доставчици на логистика и власти, ще бъдат ангажирани, за да осигурят плавен преход към системата e-CMR.

Фаза 2 (2022-2025):

Широкомащабно внедряване: Системата e-CMR ще бъде въведена в голям мащаб, с акцент върху транспортни маршрути и коридори с голям обем.

Тестване за оперативна съвместимост: Ще се проведе тестване за оперативна съвместимост, за да се осигури безпроблемна комуникация между различни системи и заинтересовани страни.

Фаза 3 (2025-2030 г.):

Пълно внедряване: Системата e-CMR ще бъде напълно внедрена, заменяйки традиционната система за хартиени товарителници.

Мониторинг и оценка: ЕС ще наблюдава и оценява ефективността на системата e-CMR, като идентифицира области за подобрение и оптимизиране.

Очаквания за производствените компании в ЕС

Производствените компании в ЕС могат да очакват следните предимства и изисквания от регламента за eFTI и електронната пътна карта за CMR:

Предимства:

Повишена ефективност: Системата e-CMR ще намали документацията, ще минимизира грешките и ще увеличи скоростта на транспортните операции.

Подобрена видимост: Системата e-CMR ще осигури видимост в реално време на пратките, позволявайки на производителите да проследяват стоките си по-ефективно.

Подобрена сигурност: Системата e-CMR ще осигури сигурен обмен на електронна информация за товарен транспорт, намалявайки риска от измами и кражби.

Изисквания:

Системна интеграция: Производителите ще трябва да интегрират своите системи с e-CMR системата, осигурявайки безпроблемна комуникация и обмен на данни.

Обучение и образование: Производителите ще трябва да осигурят обучение и обучение на своя персонал относно използването на системата e-CMR.

Съответствие: Производителите ще трябва да осигурят съответствие с регламента за eFTI и електронната пътна карта за CMR, включително прилагането на механизми за сигурност и удостоверяване.

В заключение, регламентът 2020/1056 eFTI и електронната пътна карта за CMR са значими инициативи, насочени към цифровизиране на логистичната и транспортната индустрия в ЕС. Производствените компании в ЕС могат да очакват повишена ефективност, подобрена видимост и подобрена сигурност от тези инициативи, но също така ще трябва да се съобразят с изискванията и да интегрират своите системи с e-CMR системата.

ENGLISH

2020/1056 eFTI and Electronic CMR Roadmap: Expectations for Manufacturing Companies in the EU

The European Union’s (EU) 2020/1056 eFTI (Electronic Freight Transport Information) regulation and the electronic Consignment Note (e-CMR) roadmap are crucial initiatives aimed at digitizing the logistics and transportation industry in the EU. This presentation will outline the key aspects of these initiatives and their expectations for manufacturing companies in the EU.

eFTI Regulation (2020/1056)

The eFTI regulation, published in 2020, aims to establish a standardized framework for the exchange of electronic freight transport information across the EU. This regulation is a significant step towards creating a more efficient, secure, and sustainable logistics sector in the EU.

Key Provisions of the eFTI Regulation:

  1. Standardization: The regulation establishes a standardized framework for the exchange of electronic freight transport information, ensuring interoperability between different systems and stakeholders.
  2. Electronic Consignment Note (e-CMR): The e-CMR is a digital version of the traditional paper-based consignment note, which will replace the paper-based system.
  3. Data Sharing: The regulation enables the sharing of electronic freight transport information between stakeholders, including manufacturers, logistics providers, and authorities.
  4. Security and Authentication: The regulation ensures the secure exchange of electronic freight transport information, including authentication and encryption mechanisms.

Electronic CMR Roadmap

The electronic CMR roadmap outlines the implementation timeline and milestones for the adoption of e-CMR in the EU. The roadmap is divided into three phases:

Phase 1 (2020-2022):

  1. Pilot Projects: Pilot projects will be conducted to test the e-CMR system and identify any technical or operational issues.
  2. Stakeholder Engagement: Stakeholders, including manufacturers, logistics providers, and authorities, will be engaged to ensure a smooth transition to the e-CMR system.

Phase 2 (2022-2025):

  1. Large-Scale Rollout: The e-CMR system will be rolled out on a large scale, with a focus on high-volume transportation routes and corridors.
  2. Interoperability Testing: Interoperability testing will be conducted to ensure seamless communication between different systems and stakeholders.

Phase 3 (2025-2030):

  1. Full Implementation: The e-CMR system will be fully implemented, replacing the traditional paper-based consignment note system.
  2. Monitoring and Evaluation: The EU will monitor and evaluate the effectiveness of the e-CMR system, identifying areas for improvement and optimization.

Expectations for Manufacturing Companies in the EU

Manufacturing companies in the EU can expect the following benefits and requirements from the eFTI regulation and electronic CMR roadmap:

Benefits:

  1. Increased Efficiency: The e-CMR system will reduce paperwork, minimize errors, and increase the speed of transportation operations.
  2. Improved Visibility: The e-CMR system will provide real-time visibility of shipments, enabling manufacturers to track their goods more effectively.
  3. Enhanced Security: The e-CMR system will ensure the secure exchange of electronic freight transport information, reducing the risk of fraud and theft.

Requirements:

  1. System Integration: Manufacturers will need to integrate their systems with the e-CMR system, ensuring seamless communication and data exchange.
  2. Training and Education: Manufacturers will need to provide training and education to their staff on the use of the e-CMR system.
  3. Compliance: Manufacturers will need to ensure compliance with the eFTI regulation and electronic CMR roadmap, including the implementation of security and authentication mechanisms.

In conclusion, the 2020/1056 eFTI regulation and electronic CMR roadmap are significant initiatives aimed at digitizing the logistics and transportation industry in the EU. Manufacturing companies in the EU can expect increased efficiency, improved visibility, and enhanced security from these initiatives, but will also need to comply with the requirements and integrate their systems with the e-CMR system.